FRÅGOR & SVAR

Order frågor

Jag har problem att lägga en order på Homemax.se via internet, vad ska jag göra?

För att kunna beställa måste du fylla i beställningsformuläret i kundvagnen korrekt. Om problem kvarstår ber vi dig att höra av dig till vår kundsupport. 

Hur ändrar eller kompletterar jag min order efter utförd beställning?

Eftersom du ej kan ändra din order själv efter utförd beställning så gör du detta så snart som möjligt genom att kontakta oss via kundsupport.

Är samtliga priser på homemax.se inklusive moms och frakt?

Samtliga priser hos oss visas inklusive moms, vill du kolla pris exlusive moms, klicka på exlusive moms knappen. Vid orders över 2000 kr är det fraktfritt inom hela Sverige. Mindre paket kostar frakten från 49 kr.

Hur vet jag att produkterna finns i lager?

Under varje produkt hittar du information om leveranstid. Om ingen information finns under en vald produkt ber vi dig kontakta vår kundsupport.

Har ni någon butik där man kan se produkterna?

Nej. I dagsläget har vi ingen fysiskt butik.Vi planera öppna ett showroom i snarframtid.

Betalfrågor

Är det säkert att handla möbler och inredning på homemax.se via nätet?

Du behöver inte känna dig osäker över kort - eller elektroniska betalningar hos oss. För dig som kund och för oss som din e-handelsföretag är säkra betalningar av största vikt. Vi samarbetar därför med marknadens ledande aktör för att skapa trygga förutsättningar för dig, så du kan känna dig trygg och säker att handla hos oss. 

Hur betalar jag ?

Du betalar antigen med Klarna Checkout, efter leverans med Klarna Faktura,Klarna konto genom avbetalning, med betal/kreditkort (VISA/MasterCard), banköverföring, eller via förskottsbetalning till vårt BankGiro vid beställning av komplett kök och komplett badrum. 

Kan man få kvitto på sitt köp?

Ja, en beställningsbekräftelse tillika kvittens skickas till din angivna mailadress efter att beställningen bekräftats utav oss.

Leveransfrågor

Har ni möjlighet att leverera möbler och inredning utanför Sverige?

Ja, vi levererar möbler, design produkter och inredning utan mellanhänder till Sverige, Danmark, Norge och Finland. Maila oss på kundsupport för mer information. Vi kan oftast även leverera inom övriga EU. Observera att extra kostnader tillkomma utanför Sverige.

Hur lång är leveranstiden av mina beställda varor?

Leveranstiden kan skilja sig åt beroende på vilka varor du väljer att beställa. 

Hur vet jag när leveransen sker?

Vid mindre beställningar kan du få en avi hemskickad alternativt ett sms till ditt angivna mobilnummer där platsen för uthämtning av försändelsen står angiven. Vid större ordrar av exempelvis möbler ringer speditören dig minst 24 timmar innan leveransen för att boka en tid för avlämning.

Vad gör jag om min produkt är skadad vid leveransen?

Har din beställda vara skadats under transporten ber vi dig att följa våra rutiner för transportskador genom att omedelbart anmäla skadan till transportören så att skadan noteras i speditörens och din fraktsedel. Du måste vara mycket tydlig med att påpeka att varan är transportskadad. Har detta inte skett skall du ringa speditören, antingen chauffören eller fraktbolaget, så snart som möjligt efter leveransen. Låt varan vara kvar i emballaget och spara allt inklusive eventuella pallar innan beslut har tagits på kundsupport om huruvida varorna skall returneras eller inte. Läs mer om hur du reklamerar fraktskador under Villkor.

Hur gör jag om jag ångrar mitt köp?

Homemax.se erbjuder möjlighet för privatpersoner till öppet köp från den dagen då leveransen har levererats. Du som mottagare bekostar då returfrakten. Företag har ingen ångerrätt. Vi erbjuder möjlighet till ångerrätt inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Önskar du skicka varor i retur behöver du alltid ta kontakt med oss innan varorna skickas. Gör du inte det kan vi inte ansvara för returfrakten. Läs mer om hur du går tillväga för att skicka en vara i retur under Villkor.

Vid ånger skall du kontakta oss inom 14 dagar för att returnera produkten i oskadat och oförändrat skick med originalförpackning samt tillhörande emballage. Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 7 - 14 dagar från att vi mottagit returen. Du ansvarar för risken vid returfrakt. Risken innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under returfrakten. Ångerrätten gäller inte om vi, för din räkning, har specialbeställt/skräddarsytt varan, exempelvis måttbeställda möbler och kök, badrum inredning, mm.

Om du vill byta ut en produkt mot en annan vara returnerar du produkten som önskas bytas ut. Du får då tillbaka pengar för returen och lägger en ny order hos oss.

Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. I de fall du väljer att inte lösa ut dina varor debiterar vi dig en hanteringsavgift.

När får jag betalt för mitt återköp?

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 7 - 14 dagar från att vi mottagit returen.

Hur kommer jag i kontakt med er?

Du kan maila eller ringa oss. Vårt mål är att tillhandahålla en väldigt hög nivå på vår personliga service.

Maila oss: [email protected]

Ring oss +46 8 59115888 (mån-fre. mellan 13-16)

 

 

 

 

Produkter
Smart Deal
Information
SvenskaEnglish

Moms visas: