VILLKOR

All försäljning sker med tillämpning av konsumentköplagen (SFS 1990:932) och distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Mer information finns hos Konsumentverket.

Ditt paket levereras från oss normalt inom 1-3 arbetsdagar, beställningsvaror ta längre tid. 

PRISER

Moms ingår i priset med f.n. 25 %, priser anges i SEK. När du lägger en beställning skickas en preliminär orderbekräftelse till dig via e-post. Om du har frågor eller vill ändra något kontaktar du oss omgående via e-post eller telefon. Homemax.se ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (under 18 år). Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning samt tryck- och skrivfel på hemsidan och i annonser. Om felaktigheter i pris, leveranstid eller andra omständigheter skulle uppstå, förbehåller sig homemax.se rätten att ändra detta i efterhand.

Moms dras av per automatik för länder så som Danmark, Åland, Schweiz.

Norsk moms tillkommer, den debiteras dig i efterhand av Tollpost.

BESTÄLLNINGSVÄRDE

Vi har valt att inte ha en lägsta ordervärdesgräns på homemax.se, alla beställningar är välkomna, stora som små!


VÄRDEKODER

Kampanjkoder kan inte kombineras med andra erbjudanden. Giltighetstiden står alltid angiven på värdebevisen. Homemax.se ansvarar inte för information som står på andra hemsidor.

FRAKT

För beställningar över 1000kr fraktfri leverans inom Sverige, övriga försändelser kostar fr. 49kr i Sverige. Vid beställning av komplett kök och komplett badrum, gäller överenskommelse.

Leveransen går normalt till ditt närmaste ombud. Stora försändelser skickas med hemleverans vardagar 8-16.

Vid hemleverans aviserar fraktbolaget dig för att komma överens om en tid för att ta emot gods.

Vid hemleverans ställs godset vid port alternativt garageuppfart. Inbärning kan dock avtalas via oss mot en faktisk kostnad som fraktbolaget tar ut.  

Fraktkostnad utanför Sverige:

Fraktkostnad till Norge ligger på 395 kr

Fraktkostnad till Danmark, Tyskland och Finland ligger på 195 kr för paket, vid köp av möbler och skrymmande gods skall vi kontaktas först för att ge dig korrekt fraktkostnad som kan variera från fall till fall.



SKADOR PÅ PAKET OCH EJ UTHÄMTADE PAKET

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan, eller skriftligen på kvittenslapp av chaufför. Utan denna notering vid synlig skada kan ingen ersättning utgå. Anmäl sedan skadan samma dag till oss via mail [email protected]. Bild på produkt och emballage är en förutsättning för att ersättning skall utgå, vår distributör är väldigt noga med detta.

Vid transportskador vid transporter utomlands utgår inga utbytesvaror om inget annat har överenskommits. Samma regler för att rapportera skador enligt ovan gäller och kompensation utgår enligt utfall från berört transportbolag. 

Vid ersättning av skadat gods utgår ersättning endast för varuvärdet, inte för fraktkostnader.

Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. En transportskada måste anmälas inom 5 dagar efter mottagandet av paketet.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 14 dagar), så fakturerar vi dig fraktkostnader som uppstår plus 400 kr för vår hantering av varorna. Öppet köp 30 dager gäller Ej vid ej uthämtade paket.  

Vid ej uthämtade paket debiteras totalkostnaden för frakten plus 400 kr i administrativ avgift.

Var mycket noggrann när ni fyller i mobiltelefonnummer och mailadresser så att aviseringar kommer fram till er. Kontakta oss direkt om ni misstänker att ni råkat fylla i fel uppgifter så kan vi hjälpa er, observera att detta måste göras inom nedanstående tid innan paketet returneras från ditt ombud.

Ej uthämtade möbler avser också om mottagare inte är anträffbar per telefon, mail eller brev vilket resulterar i retur av möbel.

 

ÅNGERRÄTT/REKLAMATION

Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter det datum du tar emot varan eller varorna.

Vill du utöva ångerrätten ska du till homemax skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet till [email protected].

Om produkten ej är i originalskick debiteras du som kund för värdeminskningen, detta gäller även för emballaget. Bilder på varan och emballagets skick är obligatoriskt vid retur. Efter granskning av varans skick tar homemax.se ett preliminärt beslut gällande värdeminskning samt returfraktavgift plus 400 kr i administrativ avgift för hemlevererade produkter eller 195 kr för produkter levererade till utlämningsställe.

Om du är osäker på produkten ska du hantera den varsamt så att den går att returnera i säljbart skick, alltså oanvänd, och i originalemballage.

Homemax.se vill uppmärksamma dig som kund på att enligt Distans- och Hemförsäljningslagen gäller inte ångerrätt om avtalet avser: "en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål, metervaror, tvålar och hygienprodukter eller som annars skall få en tydlig personlig prägel". Exempel är sådana varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål, dessa produkter benämns som "leveranstid", "beställningsvara” eller kommissionsvara" i butiken.

Öppet köp 30 dagar gäller endast privatpersoner. Är du osäker på vilka varor som inte omfattas av ångerrätt och öppet köp ber vi dig kontakta vår kundsupport.

Eventuella tullavgifter eller moms för kunder utanför EU betalas inte vid retur av vara.

Homemax.se löser ej ut eller betalar några extra kostnader i samband med utlandsleveranser och returer om inte annat överenskommits.

Det är viktigt att du avemballerar och inspekterar dina varor noggrant direkt efter mottagen leverans. Upptäcker du ett fel på din vara gör du en reklamationsanmälan via kundsupport. Anmälan bör ske så fort felet upptäcks. I anmälan ska en utförlig beskrivning av felet samt bilder bifogas. Spara emballaget om utbyte av varan skulle bli aktuellt. Vi ansvarar inte för information på Sajten som kommer från en tredje part.

Gällande pris är det som anges på www.homemax.se webbplats vid inköpstillfället. Vi reserverar oss mot uppenbart felaktiga priser.



Öppet köp

HomeMax lämnar öppet köp i 30 dagar.  Skulle du ångra köpet är du varmt välkommen att kontakta oss. Produkten ska återlämnas komplett och oskadd och öppet köp gäller Ej vid beställningsvaror.  

 

AVTALSKUND/FÖREATGSKUND

För företag
 vid större beställningar bör ni kontakta oss i god tid för att vi ska kunna se till att vi har produkterna på lager. Gör en förfrågan till oss på [email protected]äller ni som företag kommer vi att skicka produkterna som paket till angiven adress där vi förutsätter att det finns mottagande personal. Är det obemannat skall det anges i din beställning så vi kan lägga leverans till ombud istället. Eventuella merkostnader från fraktbolag på grund av att dem inte kan leverera paket eller outlöst paket faktureras vidare till det företag som beställer varorna.

 Vid ej uthämtat paket som går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera dig 400 kr oavsett köpesumma för att täcka adminstrativa kostnader plus frakt/returfrakt. 

BETALNINGSALTERNATIV FÖR SÄKER E-HANDEL
Klarna Checkout

Kortbetalning, avgift 0 kr
.Säker kortbetalning med VISA/Mastercard med vår betalväxel Klarna.

Checkout 

Direktbetalning bank, avgift 0 kr.

 Du har möjlighet att betala direkt från ditt bankkonto via vår betalväxel Klarna Checkout.



Klarna Faktura

Faktura, avgift 0 kr.
Fakturan skickas till dig via mail om du inte gör ett annat val i kassan.

Förutsättningen för att du som privatperson ska kunna handla mot faktura är att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige, och att du har fyllt 18 år. Leveransadress för dina varor måste vara samma adress som den du är folkbokförd på. Du får heller inte ha några tidigare betalningsanmärkningar. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar netto. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med 50,- samt dröjsmålsränta med 2 % per månad. Vill du veta mer om faktura eller se om din betalning registrerats kan du gå in på hemsidan http://www.klarna.se

Klarna Konton

Med Klarna konto kan du delbetala från 50 kr/månad. Du samlar alla dina köp under en kalendermånad, både hos oss på www.homemax.se och andra butiker som också erbjuder betalning via Klarna konto. Det betyder att du bara får en faktura i mitten på efterföljande månad med 14 dagars kredittid och endast en administrativ avgift om 29 kr, oavsett antal köp. Du kan när som helst välja att betala in hela beloppet på en gång. Klarna konto kostar ingenting i uppläggningsavgift. För Klarna konto gäller en årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. (Räntan är avdragsgill). Allmänna villkor hittar du på http://www.klarna.se

Du kan välja leverans till en annan mottagare när du kommer till kassan. Leverans till annan mottagaradress kan endast ske vid direktbetalning bank eller kortbetalning.

PayPal

Med PayPal kan du betala med kredit kort eller PayPal konto. Vill du veta mer om PayPal kan du gå in på hemsidan http://paypal.com. 


GARANTI

Vissa produkter är utmärkta med en separat garanti och observera att garantin endast gäller om det stod på produkten vid köptillfället. Homemax.se säljer heminredningsvaror som är avsedda för hemmabruk. Reklamationsrätten och garantin gäller inte om produkten har använts i annat sammanhang än för hemmabruk, såvida inget annat anges i produktbeskrivningen.

ALLMÄNNA

Vi reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Sajten, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer eller valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Vi har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som Du har beställt så kommer vi naturligtvis att meddela dig om detta och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset innan vi fortsätter med beställningen. All bildinformation på Sajten ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor Du erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung. Vi kan inte garantera att en vara som visas i nätbutiken identiskt återger de färgnyanser som den har i verkligheten. Hur färgnyansen återges kan till exempel bero på inställningar i din dator.

Personuppgifter lagras i vårt kundregister när du registrerar dig som kund hos oss. Ingen obehörig har tillgång till detta register och uppgifterna lämnas inte ut till andra företag. Kundregistret förs i enlighet med personuppgiftslagen (PUL). För mer information om personuppgiftslagen läs här: www.pul.nu.

E-POST OCH SMS-UTSKICK

E-postadressen och mobilnumret du uppger vid beställning kommer att användas av homemax.se för att kontakta dig vid avisering. Du har också godkänt att få tips, information och annonser via sms eller e-post. När som helst kan du enkelt avbryta e-postutskicken och/eller SMS-utskicken.

LAGAR OCH TVISTER

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kunftjänst. Homemax.se lyder under Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. Läs mer om lagar och rättigheter på Konsumentverkets hemsida. I samband med en tvist åtar sig homemax.se att frivilligt följa eventuella rekommendationer från Allmänna reklamationsnämnden (ARN) och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

FORCE MAJEURE

I händelse av myndighets återgärd eller underlåtenhet, ny lagstiftning, arbetsrättslig väderförhållanden, brand, explosion, naturkatastrof,olyckshändelse eller annan omständighet utanför homemax.se kontroll och som homemax.se inte skäligen kunnat övervinna eller förutse, har homemax.se rätt att frånträda sina skyldighter i detta avtal. Vid sådan händelse är homemax.se ej skadeståndsskyldig vid skada som kunden haft.

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företags rådande såsom stridsåtgärder på arbetsmarknaden, eldsvåda, krig, myndighetebeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändras av respektive leverantör och andra faktor utanför vår kontroll. 

 

 

 

 

Produkter
Smart Deal
Information
SvenskaEnglish

Moms visas: